Publicat el 10 de Juliol de 2010, una tal pandèmia va fer que només es pogués presentar en directe en 4 ocasions durant aquell estiu.

Amb 5 cançons sobre l’amor, la necessitat d’aturar-se o algunes de les conseqüències personals de l’Octubre de 2017, aquest àlbum gira cap a l’interior, mostrant la part més introspectiva i cercant una producció el més semblant a un directe íntim i de proximitat.


Les cançons

I penses que no – O de l’amor, l’univers i les creences

Komorebi – O de com aturar-se per poder continuar

Un passeig per Lovaina – O de la injustícia feta llei i enyor

Fantasmes – O de les pors interiors a ser el que vulguem

Veurem el sol al cel d’Irlanda – O dels paradisos que ens envolten


L’enregistrament

El disc va ser enregistrat integrament a Aviram Estudi de Manresa per l’Albert Palomar, que també es va encarregar de la mescla i el màster corresponents.

Tot el procés es va dur a terme entre el 19 de Novembre de 2019 i el Maig de 2020.

Per l’enregistrament es van utilitzar, entre d’altres, els següents aparells:

  • Micros: Newmann TLM 103 + Shure SM7 + Newman 184
  • Preamplificadors: Neve 511 + cApi 312 + cApi 28
  • Convertidor: Mytek 8×192
  • Compresor: Warm Audio Wa76

L’EP consta de dues cançons enregistrades a veu i guitarra en una sola presa i tres cançons més amb col·laboracions de músics com el Conseller a l’exili Toni Comín al piano de la cançó “Un passeig per Lovaina”, Miki Santamaria (Dr Prats) al baix, La Companyia Mínimissima (Guanyador del Concurs Sons de la Mediterrània 2019), la Coral Infantil Ponent de Terrassa o Juanjo Pedraza (debutant a la bateria).


La portada

A partir de captures d’imatge dels videoclips de “Veurem el sol al cel d’Irlanda” i “I penses que no”, l’il·lustrador Roger Giménez va rebre la petició d’encarregar-se de la portada i el disseny del disc amb premises com la barreja entre la realitat de l’estudi i l’imaginari de les cançons.

I la seva creativitat va fer acte de presència en forma de propostes.

Va ser un disseny curiós, ja que partíem d’idees força llunyanes, tot i que va ser fàcil trobar-nos a mig camí (de fet gairebé al inici del seu, i força lluny del meu punt inicial). En Pere tenia molt clar el que volia, i jo li proposava coses més trencadores que no acceptava… per un moment vaig dubtar, fins i tot ,del per que m’ho estava demanant a mi. Però finalment quan vaig entendre el que buscava, i era aquell punt d’intimitat que dona l’estudi de gravació, i que necessitava ser il·lustrat per no mostrar-se tant fràgil i no exposar-se tant en la portada del disc, les coses van començar a anar soles… I la fantàstica idea de dibuixar-lo vestit d’esquimal pescant dins d’un got de bitter kas va tornar a dins del calaix, i me l’hauré de guardar per algú altre.

Roger giménez

El resultat final és una mescla entre realitat i ficció.

La imatge triada, compté el dibuix de la portada del cançoner, obra d’una Aura Traserra de 5 anys d’edat, i que reforça la barreja entre realitat i imaginació.